31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

اهمیت ارتباطات غیرکلامی در یک محیط مجازی

مونوتل : بیش از یک سال است که سازمان ها به دلیل شیوع ویروس کرونا از دفتر سنتی به محل کار مجازی نقل مکان کرده اند. انتقال از دفتر به خانه تغییرات دیگری را نیز در پی دارد. بسیاری از ما اکنون بیشتر از اینکه رو در رو گفته گو کنیم و یا اینکه به صورت فیزیکی در محل کار یا قرار دوستانه حاضر شویم ، در دنیای مجازی بسیار بیشتر ارتباط برقرار می کنیم ، این بدان معناست که ارتباطات غیرکلامی اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم هستند.

 

ارتباطات غیرکلامی در یک محیط مجازی

اهمیت ارتباطات غیرکلامی در یک محیط مجازی

چگونگی نحوه مطالعه افراد و تفسیر زبان بدن آنها در محیط های مجازی؟

در دنیای ارتباطات مجازی ، نشانه های غیرکلامی اغلب بلندتر از سخنان ما هستند. میزان صدا ، تماس چشمی و حرکات بدنی توانایی ارتباط ما با خانواده ، دوستان ، مشتریان و همکاران ، ایجاد اعتماد یا تقویت اعتماد و برقراری ارتباط موثرتر را افزایش می دهد.

تردیدی نیست که همه در مورد تأثیر نشانه های غیرکلامی و زبان بدن در یک مکالمه ، خواه در یک جلسه کاری یا گپ با دوست ، شنیده اند. ارتباطات غیر کلامی می تواند بسیار قدرتمند باشد و توسط بسیاری از دانشمندان علوم اجتماعی ، فلاسفه و روانشناسان مورد مطالعه قرار گرفته است. ارتباطات غیر کلامی به عنوان تمام فعل و انفعالات غیر لغوی از جمله حرکات دست ، حالت بدنی ، حالات صورت ، تماس چشمی ، صدای صوت و لحن و سبک گفتاری مشخص می شود.

اگرچه زبانهای گفتاری از فرهنگهای مختلف بسیار متفاوت است ، ارتباطات غیرکلامی جهانی و قابل درک در سراسر جهان تقریبا یکی است. بنابراین ، درک نه تنها معنای کلمات گفته شده ، بلکه ارائه کلی آن هم در زندگی شخصی و هم در زندگی شغلی شما حیاتی است.

ارتباطات غیرکلامی در یک محیط مجازی

اهمیت ارتباطات غیرکلامی در یک محیط مجازی

 

در بیشتر مواقع ، در مورد جلسات مجازی ، فقدان نشانه های اجتماعی یک چالش اساسی به شمار می رود . اقدامات غیرکلامی پیچیده ای که به طور ناخودآگاه یا آگاهانه هنگام تلاش برای کشف واکنشهای انسانی به آنها توجه می کنیم ، ۶۰٪ تا ۹۰٪ تعاملات ما با هر کسی را تشکیل می دهد و شناسایی آنها در جلسات مجازی کاملاً دشوار است.

استفاده از نشانه های غیرکلامی همراه با محتوای کلامی می تواند درک مطلب را تأیید کند. پردازش این تعاملات از راه دور بیشتر طول می کشد ، زیرا تلاش بیشتری برای اطمینان از درک کامل همه لازم است. پرسیدن سوال و تأیید درک شفاهی مفید است ، زیرا عدم مداخله می تواند نتایج ناخواسته ای ایجاد کند.

البته ممکن است برخی از افراد از به اشتراک گذاشتن فیلم خود در مکالمه لذت نبرند ، اما لازم به یادآوری است که قابلیت اتصال بصری یکی از قابل توجه ترین مزایای جلسات مجازی است. تماس چشمی ماده شیمیایی پیوند اجتماعی به نام اکسی توسین را در مغز ما آزاد می کند و در نتیجه ارتباط نزدیکتری با تماس گیرندگان دیگر ایجاد می کند. این به افراد کمک می کند تا مورد توجه قرار بگیرند ، این ارتباط به این معنی است که سخنان آنها مهم هستند و نادیده گرفته نمی شوند و باعث افزایش سطح سروتونین می شود.

بنابراین بدیهی است که فقط به اشتراک گذاری یک فیلم کافی نیست ، ما باید تماس چشمی فعال داشته باشیم. در حالی که به لنز دوربین نگاه می کنید ، نیم نگاهی هم به چهره دیگران داشته باشید تا دیگران چشمان شما را ببینند. این خلاف رفتار بصری انسان است و ممکن است مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنید ، زیرا نگاه کردن به دوربین معمولاً مستلزم نگاه کردن به چهره شرکت کنندگان در جلسه است.

ارتباطات غیرکلامی در یک محیط مجازی

اهمیت ارتباطات غیرکلامی در یک محیط مجازی

 

تسلط بر مهارت کاهش سرعت مکالمه و ایجاد مکث بین نقاط منفرد می تواند یک ویژگی ارتباطی قدرتمند باشد. به ویژه در ارتباطات مجازی نمی توان بیش از حد بر قدرت مکث تأکید کرد. مکث همچنین می تواند راهی برای برجسته کردن نکته در مکالمه باشد. علاوه بر این ، تأخیر در حد چند ثانیه قبل از ادامه صحبت به دیگران نیز فرصت می دهد تا قبل از ادامه در مورد این ایده ها تعمق کنند. وقتی شخص شنونده است ، همین اصول اعمال می شود.

نتیجه گیری

قطعاً ارتباطات به صورت جلسات حضوری، جای خود را به مصاحبه ها و مذاکرات در فضای مجازی داده است. با این تغییر چشمگیر و ناگهانی ، فقدان زبان غیر کلامی به وضوح مشهود است. این مورد اما به شما امکان می دهد طیف وسیعی از مهارت های ارتباطی را ارائه دهید. علاوه بر این ، ارائه علائم غیرکلامی درک موفقیت ارتباطات مجازی را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا صمیمانه و ارزشمندتر صحبت کنید.

فروشگاه اینترنتی مونوتل، با هدف تامین تجهیزات تلفن تحت شبکه در خدمت شماست .

عناوین سایر مطالب