31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

ویپ (Voice Over Internet Protocol) چیست؟

شاید شما با واژه تلفن اینترنتی یا ویپ کم و بیش آشنایی داشته باشید. با ما در مونوتل همراه باشید تا با بررسی این تکنولوژی شما را در شناخت بیشتر و بهتر آن کمک کنیم.

ویپ (به انگلیسی: VoIP) مخفف کلمات Voice Over Internet Protocol است. VoIP به یک گروه از تکنولوژی می‌گویند که برای انتقال صدا و چندرسانه از شبکه‌های مبتنی بر پروتکل اینترنت، مانند اینترنت استفاده می‌کند. VoIP با عنوان‌های تلفن IP، تلفن اینترنتی، تلفن پهن‌باند، صدای پهن‌باند، تلفن تحت شبکه صدا روی پهن‌باند نیز شناخته‌می‌شود.

Voice Over Internet Protocol

ویپ (Voice Over Internet Protocol) چیست؟

 

معمولاً شرکت‌های ارائه‌کننده ی سرویس‌های VoIP  را بعنوان تهیه‌کنندگان می شناسند و از پروتکل‌های استفاده شده برای حمل علایم صدا روی شبکهٔ IP، به‌عنوان صدا روی IP یا پروتکل‌های VoIP یاد می‌شود.

آن‌ها را می‌توان در اصل توسعهٔ تجاری تجربهٔ پروتکل صدای شبکه (۱۹۷۳) که توسط تهیه‌کنندگان نسل قدیمی اینترنت (ARPANET) اختراع شده‌بود، در نظرگرفت.

برخی از کاهش هزینه‌ها تا حدودی به دلیل استفاده از یک شبکه ی منفرد برای حمل صدا و اطلاعات است، مخصوصاً در جایی که استفاده‌کنندگان به شبکه‌ای دسترسی دارند که از ظرفیت آن کمتر استفاده شده و می‌توانند از VoIP بدون هیچ هزینهٔ اضافی استفاده‌کنند.

تماس‌های VoIP به VoIP معمولاً مجانی هستند، در حالی که برای تماس VoIP به شبکه‌های تلفن عمومی (PSTN) هزینه باید توسط استفاده‌کنندگان VoIP پرداخت‌شود.

پروتکل‌های صدا روی IP، سیگنال‌های تلفنی را به‌عنوان داده ی دیجیتال (که معمولاً با فنون فشرده‌سازی کاهش حجم یافته‌است) حمل می‌کنند.

دو نوع شبکه ی تلفن بر روی سرویس‌های VoIP وجود دارد: شماره‌گیری داخلی مستقیم (DID) و شماره‌های دسترسی، شماره‌گیری داخلی مستقیم(DID)، تماس‌گیرنده را به‌صورت مستقیم متصل می‌کند در صورتی که لازمهٔ شماره‌های دسترسی، گرفتن شماره ی داخلی توسط تماس‌گیرنده‌ است.

فروشگاه اینترنتی مونوتل، با هدف تامین تجهیزات تلفن تحت شبکه در خدمت شماست .

عناوین سایر مطالب