31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

آشنایی با ابزارهای برنامه نویسی استریسک و مفهوم IVR

مونوتل : آشنایی با ابزارهای برنامه نویسی استریسک و مفهوم IVR : برنامه نویسی در استریسک، مرکز اصلی تصمیم گیری، کنترل و مدیریت تماس هاست. هر تماس جدیدی که وارد سیستم تلفنی می شود، بوسیله برنامه نویسی در مسیر اجرایی قرار میگیرد. از طرف دیگر، کلیه تماس های خروجی هم به وسیله برنامه نویسی کنترل و مدیریت می شوند. نوشتن برخی برنامه ا در استریسک خیلی ساده است و با چند عبارت محاسباتی و منطقی، می توان تماس ها را کنترل و مدیریت کرد.، ولی هدف برخی از برنامه ها در استریسک، ایجاد برقراری تماس با شخص خاصی نیست، بلکه هدف اجرای یکسری از دستورات محاسباتی و تراکنش ها با دیتابیس است.

مفهوم IVR

آشنایی با ابزارهای برنامه نویسی استریسک و مفهوم IVR

 

در استریسک دو مفهوم مهم و کاربردی به نام های AA و IVR وجود دارد که در ادامه به انها خواهیم پرداخت.

 

مفهوم AA :

در اغلب سیستم های تلفنی، سیستم پاسخگوی خودکار که به همه تماسهای ورودی اجازه می دهد مستقیما به شخص مورد نظر متصل شوند، وجود دارد. به عبارت دیگر یک سیستم پاسخگویی خودکار، این قابلیت را فراهم می آورد که بر اساس یک منوی انتخاب، افراد به مقصد های متفاوتی مرتبط شوند. به اینس سیستم در اصطلاح AA می گویند. این مفهوم گاهی به اشتباه IVR نامیده می شود.

 

مفهوم : Interactive Voice Response

معمولا در IVR ابتدا یکسری اطلاعات از کاربر گرفته می شود و با در برخی موارد بر اساس شماره کالر آی دی است، سپس بر اساس این اطلاعات ، جستجوهایی در دیتابیس ها و تراکنش هایی صورت میگیرد. دست آخر نتیجه عملیات به تماس گیرنده اطلاع داده می شود. معمولا طراحی سیستم های IVR  بسیار پیچیده و پرهزینه است.

امروزه با سیستم های پرداخت تلفنی قبوض آشنا هستیم. همه این سیستم ها دارای IVR  های پیچیده ای هستند که با دیتابیس های مهم در ارتباط اند؛ بنابراین، در طراحی سیستم های IVR حفظ اطلاعات و محرمانه بودن آنها بسیار حائز اهمیت است و وجود هرگونه ضعف امنیتی در چنین سیستم هایی، موجب خسارت های جبران ناپذیری به مجموعه می شود.

به عنوان یک نمونه دیگر، امروزه اکثر ما با سیستم های نظرسنجی .و یا نوبت دهی تلفنی آشناییم و دست کم یک بار با آنها کار کرده ایم. در بستر همه این سیستم ها، یک IVR هوشمند طراحی شده که با شما در تعامل است و اطلاعات لازم را از شما میگیرد و تراکنش های لازم را انجام می دهد.

از آنجا که طراحی چنین سیستم هایی در برنامه نویسی استریسک دشوار است و به برنامه ای منظم و قابل توسعه منتهی نمی شود، بهتر استاز ابزار قدرتمند تری در استریسک به نام AGI  استفاده کنیم.

AGI  یکی از ابزارهای قدرتمند استریسک است که این قابلیت را به برنامه نویس می دهد که بتواند به راحتی اجرا، کنترل و مدیریت تماس ها را در زبان های سطح بالا انجام دهد.

 

آشنایی با ابزارهای برنامه نویسی استریسک و مفهوم IVR

فروشگاه اینترنتی مونوتل، با هدف تامین تجهیزات تلفن تحت شبکه در خدمت شماست .

عناوین سایر مطالب