31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

جعل شناسه تماس گیرنده، یکی از معضلات شرکت های مخابرات در جهان

مونوتل : امروزه بیشتر تلفن ها به کاربران امکان می دهند قبل از پاسخگویی شماره تلفن طرف تماس را مشاهده کنند. این ویژگی که Caller ID یا Calling Line Identity (CLI) نامیده می شود ، روشی است که می تواند به افراد اطلاع دهد چه کسی تماس می گیرد و تصمیم پاسخ دهنده چیست؟ می خواهد به تماس پاسخ دهد یا خیر. با این حال ، بعضی ها به صورت عمدی شناسه تماس گیرنده را تغییر می دهند تا از این طریق از افراد سوء استفاده کنند.

 جعل شناسه تماس گیرنده

جعل شناسه تماس گیرنده، یکی از معضلات شرکت های مخابرات در جهان

 

این عمل غیرعادی بیشتر به عنوان کلاهبرداری شناخته می شود. متأسفانه ، موارد بیشتری وجود دارد که تماس گیرندگان و مجرمان به منظور انجام کلاهبرداری ، هدف شناسه تماس گیرنده را تغییر می دهند.

کلاهبرداری هنگامی رخ می دهد که تماس گیرنده آگاهانه اطلاعاتی را که به صفحه تلفن شما منتقل می شود ، یا به عنوان شناسه تماس گیرنده شناخته می شود ، جعل می کند تا هویت واقعی خود را پنهان کند. کلاهبرداران غالباً از روش به اصطلاح کلاهبرداری “همسایگان” استفاده می کنند و به نظر می رسد تماس ورودی از طریق شماره تلفن محلی یا یک شرکت جعلی یا شماره آژانس دولتی است که ممکن است از قبل با آن آشنا باشید. آنها این کار را برای پنهان کردن هویت خود انجام می دهند و بخشی از مشکل این است که شرکت یا شخصی واقعی که از شماره وی استفاده می شود هیچ ارتباطی با تماس گیرنده واقعی ندارد و از این تخلف اطلاع ندارند.

تماس هایی با شماره های جعلی می توانند از هر کجای دنیا باشند و این بخش زیاد و رو به رشد تماس های کلاهبرداری را تشکیل می دهند. متأسفانه جعل شناسه تماس گیرنده بسیار آسان است زیرا کلاهبردار می تواند هر شماره ای را انتخاب کرده و به نظر برسد شناسه تماس گیرنده آنهاست. در نتیجه ، بسیاری از افراد از این موضوع به شدت ناراحت می شوند زیرا شماره های آنها بدون اجازه استفاده می شود و آنها در وهله اول نمی دانند که از شماره آنها استفاده می شود. همه اینها می تواند تأثیر منفی در زندگی و کسب و کار آنها داشته باشد. این نه تنها منجر به ضرر پولی می شود ، بلکه می تواند به اعتبار کسب و کار نیز آسیب برساند ، زیرا افراد معتقدند که مسئول استفاده از شماره گیرهای خودکار برای برقراری تماس هستند.

علاوه بر این ، بیش از نیمی از حملات تقلب با شناسه تماس گیرنده از مرزهای بین المللی فراتر رفته و یافتن و پیگرد قانونی عاملان آن را تقریباً غیرممکن کرده است.

جعل شناسه تماس گیرنده

و اما راه حل چیست؟

راه حل فعلی که ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور که این سرویس ها را در شبکه های IP خود را پیاده سازی می کنند ، چارچوب احراز هویت شناسه تماس گیرنده STIR / SHAKEN است. STIR به استانداردهای شناسایی تلفنی که توسط صنعت ارتباطات دنبال می شود و SHAKEN به یک سیستم امضای مبتنی بر نشانه اشاره دارد.

به منظور تضمین شماره تلفن ایمن ، STIR / SHAKEN از گواهینامه های دیجیتال مبتنی بر رویکرد رمزنگاری کلید عمومی استفاده می کند و شامل یک سیستم از استانداردهای بهم پیوسته است. این به این معنی است که برای تماس هایی که از طریق شبکه های تلفنی به هم پیوسته انجام می شود ، شناسه تماس گیرنده از طرف شرکت های اصلی مبدأ قانونی شناخته می شود و قبل از رسیدن به مقصد و مشتری ها توسط شرکت های مخابراتی دیگر تأیید می شود.

چارچوب STIR / SHAKEN می تواند با استفاده از شماره تقلبی از یک کاربر متوسط ​​در برابر تماسهای هرزنامه ای و رباتیک محافظت کند. این استانداردها اطمینان حاصل می کنند که تماس های ورودی قبل از تحویل تأیید می شوند و همچنین به افراد را در مورد تماس های مشکوک هشدار می دهد که تماس های مشکوک را مسدود کنند. به منظور تضمین امنیت سازمانهای خصوصی و عموم مردم ، به کارگیری چارچوب STIR / SHAKEN برای کلیه ارائه دهندگان خدمات صوتی ضروری و اجباری است.

ممکن است شما نتوانید فوراً بگویید که آیا تلفنی با شماره جعلی در حال برقراری تماس است یا خیر ، بنابراین باید هنگام پاسخگویی به تماس تلفنی بسیار محتاط باشید. لازم است یاد بگیرید که کلاهبرداری هایی را که از کلاهبرداری استفاده می کنند ردیابی کنید تا به طور کلی از آنها جلوگیری کنید. در اینجا برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می تواند واقعاً کمک کننده باشد. مانند :

○ اگر به تلفن پاسخ می دهید و تماس گیرنده از شما می خواهد برای متوقف کردن دریافت تماس ، دکمه ای را فشار دهید ، باید تلفن را قطع کنید.
○ به تماس هایی با سلام و احوالپرسی عمومی ، مانند تماس هایی که شما را به عنوان “مشتری عزیز” خطاب می کنند ، نه نام واقعی خود ، مشکوک باشید.
○ به هیچ سوالی پاسخ ندهید ، خصوصاً به سوالاتی که می توان با آنها “بله” یا “نه” پاسخ داد.
○ اگر سوالی از شخصی دریافت کردید که گفته است از یک شرکت یا سازمان دولتی است ، تلفن را قطع کرده و با شماره تلفن موجود در بیانیه حساب ، دفترچه تلفن یا وب سایت شرکت یا آژانس دولتی تماس بگیرید تا صحت درخواست را تأیید کنید.

○ برای کاهش تعداد واقعی این تماس ها ، باید بررسی کنید که اپراتور خدمات تلفن شما سرویس یا برنامه ای دارد که تماس های هرزنامه را شناسایی و فیلتر کند یا خیر.

نتیجه گیری

این مورد کلاهبرداری بیشتر اوقات ، برای ماجراجویی یا آسیب رساندن به گیرنده تماس از راه های مختلف انجام می شود. برای مقابله با کلاهبرداری CLI ، هر ارائه دهنده خدمات تلفنی سیستم STIR / SHAKEN را در پیش می گیرد و گواهی دیجیتال خود را دریافت می کند ، که به یک منبع معتبر اجازه می دهد تماس و طرف تماس گرفته شده صحت شماره را تأیید کنند.در حالی که FCC مایل است برنامه استقرار STIR / SHAKEN را در صنعت سرعت ببخشد ، اما حقیقت این است که دستیابی به اجرای کامل به زمان نیاز دارد. بنابراین در حال حاضر ، همه باید نسبت به اینگونه تماسها هوشیار باشند و گول افراد سودجو را نخورند.

فروشگاه اینترنتی مونوتل، با هدف تامین تجهیزات تلفن تحت شبکه در خدمت شماست .

عناوین سایر مطالب