31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

DECT چیست؟ همه آنچه که باید در باره این فناوری بدانید

مونوتل : اصطلاح “DECT” شاید کمی سخت و گیج کننده باشد اما احتمالاً شما یک دستگاه DECT را بدون اینکه حتی اطلاعی در مورد آن داشته باشید، از آن استفاده کرده اید. در این مقاله ، ما توضیح ساده ای درباره DECT و نحوه کار آن برای شما ارائه می دهیم.

DECT مخفف Digital Enhanced Cordless Telecommunications است. این فناوری یک استاندارد بی سیم است که اغلب برای تلفن های ثابت استفاده می شود. و یا به زیبان ساده تر : دکت استانداردی برای تلفن‌ های بی سیم است.

DECT چیست

DECT چیست؟ همه آنچه که باید در باره این فناوری بدانید

 

مزایای استفاده از DECT :

*برد دور (تا ۴۰ متر در داخل خانه ، تا ۳۰۰ متر در فضای باز)
*بالا بودن سطح امنیت در برابر رهگیری
*بسیار کم مصرف
*دامنه فرکانس جداگانه ای که به WiFi وابسته نباشد
*کیفیت صدا نسبت به استانداردهای قبلی بهتر است
*برنامه همه کاره

*امکان استفاده همزمان از چندین گوشی تلفن همراه
*مکالمات داخلی رایگان

 

اکنون می دانید DECT چیست و چه مزایایی دارد. با ما همراه باشید تا به نحوه کار این فناوری بپردازیم:

یک سیستم دکت شامل یک یا چند گوشی DECT و تعدادی ایستگاه پایه می باشد. ایستگاه های پایه (Base Stations) از طرفی با کابل شبکه به مرکز تلفن متصل می شوند و از طرف دیگر با فناوری بیسیم با گوشی های DECT ارتباط دارند. به این ترتیب گوشی های دکت می توانند با مرکز تلفن ارتباط برقرار کنند. مرکز تلفن هم می تواند به صورت مرکز تلفن VoIP باشد و هم مرکز تلفن آنالوگ. اما برای استفاده از امکانات تلفنی بیشتر عموما استفاده از مرکز تلفن VoIP پیشنهاد می شود.

DECT چیست

DECT چیست؟ همه آنچه که باید در باره این فناوری بدانید

 

امنیت سیستم DECT :

خب طبیعتا هیچ کس نمی خواهد دیگران به مکالمات خصوصی آنها گوش دهند. به همین خاطر در سال ۲۰۰۹ ، گروهی از مهندسان اطلاعاتی را در مورد نحوه رهگیری تماس های DECT منتشر کردند.

این امر منجر به تولید به روزرسانی های امنیتی بسیار جدی توسط تولید کنندگان این فناوری شد شدو اقدامات امنیتی شامل : ورود هر گوشی به ایستگاه پایه با استفاده از یک کلید مخفی بود که این موارد باز هم به قدر کافی امن نبودند. رمزگذاری استاندارد برای دستگاه های DECT 64 بیتی است. برخی از تولیدکنندگان از نرخ رمزگذاری بالاتری نیز استفاده می کنند.

 

کم مصرف و سازگار با محیط زیست :

ECO DECT یک فناوری سازگار با محیط زیست است که باعث کاهش مصرف برق و کاهش نرخ قدرت انتقال می شود. با استفاده از این حالت ، در مقایسه با تلفنهای فاقد ECO DECT  ،چیزی حدود شصت درصد مصرف انرژی کاهش می یابد.

 

فروشگاه اینترنتی مونوتل، با هدف تامین تجهیزات تلفن تحت شبکه در خدمت شماست .

عناوین سایر مطالب