شبکه هوشمند IN

شبکه هوشمند IN : این شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایه سرویس های مخابراتی است که قادر است انواع مختلفی از سرویس های جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارایه کند. سرویس های شبکه هوشمند، دامنه وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد می توانند ازآن استفاده کنند و بدین ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمان ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.

برای اشنایی با سرویس های این شبکه هوشمند با مونوتل همراه باشید.

شبکه هوشمند IN

شبکه هوشمند IN چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

معرفی سرویس های شبکه هوشمند:

۱- مکالمه اعتباری: (Prepaid Service)

این سرویس امکان برقراری ارتباط مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت مکالمه اعتباری میسر می سازد.مشترک این سرویس برای مکالمه بایستی کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد ارتباط برقرار نماید.یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرار شده است.

۲- مکالمه رایگان (Free Phone)

مشترک این سرویس می پذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آن براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می توانند از مزایای این سرویس بهره مند شوند. دارنده این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکه هوشمند، می تواند کلیه مکالمات خود را دریافت کند زیرا در صورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیر اشغال منتقل و هدایت می شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر مورد مذکور، اعمال کنترل و نظارت بر روی تعداد تماس ها می باشد. شماره رایگان ۱۰ رقمی است و با پیش شماره ۹۰۰۲۱۲ شروع می شود. از طریق تلفن همراه و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.

۳- شماره اختصاص (Personal Number Service)

متقاضی این سرویس با دریافت یک شماره از شبکه هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیت های بیشتری برخوردار می شود. مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه های بسیار نازل تر است.

مشترک این سرویس می تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی کند و بعد از آن تماس گیرندگان با شماره هوشمند به تلفن های معرفی شده هدایت می شوند. اشخاصی که دارای شماره تلفن های متعدد ( محل کار، منزل و…) هستند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند ( مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و …) عمده ترین کاربران این سرویس به شمار می آیند. شماره اختصاصی ۸ رقمی است و با پیش شماره ۸۰۸۰ شروع می شود.

شبکه هوشمند IN

شبکه هوشمند IN چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

۴- شماره فراگیر ( Universal Access Number )

شرکت ها، موسسه ها، سازمان ها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبه های متعدد می باشند، از عمده ترین کاربران این سرویس هستند. موسسه دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به اطلاع مشتریان خود می رساند، ولی شبکه INارتباط مشتری را با شعبه ای از شرکت که نزدیک ترین فاصله را با او دارد، برقرار می کند. صرفه جویی در هزینه های گزاف تبلیغات و سهولت به خاطر سپاری یک شماره، به جای شماره های متعدد و امکان ارتباط در محدوده های خاص زمانی، از دیگر مزایای این سرویس است. شماره فراگیر ۸ رقمی است و با پیش شماره ۸۰۸۱ شروع می شود. از طریق تلفن همراه و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.

۵- مشاوره تلفنی ( Premium Rate)

استفاده از خدمات مشاوره ای متخصصین در زمینه های مختلف (حقوقی، پزشکی و…) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می شود. امکان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه کارت های مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان ها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و… از دیگر قابلیت های این سرویس می باشد. دارنده این سرویس ۸۰ درصد درآمدهای حاصل از مکالمه های مشاوره ای را دریافت می کند حق الزحمه شرکت های اینترنتی ۷۰ درصد درآمدهای حاصل از ارایه این سرویس است.

۶- نظر سنجی تلفنی (Televoting)

با استفاده از این سرویس، سازمان های تجاری و موسسات عمومی می توانند از دیدگاه های مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده کننده با یک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را بوسیله صدا یا صفحه کلید اعلام می کند.
پیش بینی نتایج مسابقه های ورزشی و نیز ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقه ها و سرگرمی های صدا و سیما، از کاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.
از قابلیت های این سرویس، تعیین مدت زمان اعتبار نظرسنجی و کنترل تعداد تماس است.

۷- انتقال شماره (Number Portability)

مشترک این سرویس می تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند. در نتیجه شرکت ها یا سازمان ها می توانند با وجود تغییر مکان خود، مشتریان قبلی را حفظ کنند.

۱۰ اسفند ۱۳۹۹

برچسب ها :

نظر خود را بنویسید

پربازدیدترین ها
  • بررسی انواع روش های ارسال و دریافت فکس
  • بررسی مشکلات NAT در شبکه های ویپ
  • بررسی انواع حمله ها در شبکه های ویپ
  • معرفی ابزار مدیریتی و انواع رویدادها در استریسک
  • راه اندازی یک دفتر کار مجازی در تهران با پیش شماره تهران
  • آیا می توان از تلفن اینترنتی به عنوان یک تلفن امن استفاده کرد؟