پیش شماره 9100 به عنوان یک سرشماره خطوط تلفن اینترنتی (VoIP) و به طور مشخص متعلق به شرکت شاتل است. این پیششماره برای ارائه خدمات تلفنی مبتنی بر اینترنت در سراسر کشور استفاده میشود. این سرویس به کاربران اجازه میدهد که از طریق اینترنت و با استفاده از فناوری VoIP، تماسهای تلفنی برقرار کنند.
ارائه خدمات تلفن اینترنتی توسط شاتل به صورت کلی به شرکت ها و سازمان ها بوده اما با استقبال کاربران بخش خانگی، این شرکت خدمات خود را نیز در قالب “شاتل تاک خانگی” و “تلفن ویژه مجتمعهای مسکونی و تجاری” به کاربران خانگی نیز ارائه می دهد.
پیش شماره 9100 مال کجاست؟
طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران، سرشمارههای تلفن اینترنتی (VoIP) به اپراتورهای مختلف و شرکتهای ارائهدهنده خدمات تلفن اینترنتی اختصاص داده شده است. این سرشمارهها به صورت پیششمارههایی هستند که به هر اپراتور یا شرکت ارائه میشوند تا بتوانند خدمات خود را ارائه داده و از این طریق نیز شناسایی شوند.
تلفن سازمانی شاتل
تلفن ثابت سازمانی شاتل از فناوری سیپ ترانک برای برقراری تماس تلفنی بهره میبرد و ارتباط باکیفیت تلفنی را بر مجموعه متنوعی از بسترها از جمله فیبر نوری، ADSL، امواج رادیویی، مودمهای سیمکارتی و حتی زوجسیم مسی امکانپذیر میسازد. خطوط تلفن اینترنتی 8 رقمی میباشند که در صورت خرید از شاتل، پیش شماره 9100 در ابتدای شماره و به صورت ثابت بوده و 4 رقم دیگر قابل انتخاب به صورت سیستمی یا به درخواست کاربر میباشد.