مونوتل : آیا شما هم قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید؟ و یا اینکه میخواهید برای شرکتتان که چند سالی هست دایر شده خطوط تلفن اینترنتی راه اندازی کنید؟ چرا قصد انجام این کار را دارید آیا این نوع تلفن ها از خطوط تلفن ثابت کابلی مخابرات بهتر هستند؟ هزینه پایین تری نسبت به این نوع تلفن ها دارند یا خیر؟ با مونوتل در ادامه همراه باشید.
همهی ما میدانیم که اگر بخواهیم کسب و کاری راه اندازی کنیم باید تمامی جوانب را بسنجیم. عواملی که باعث می شوند کسب و کار ما یک هدف مشخص و برنامه ریزی شده را در پیش بگیرد و یا اینکه هنوز بر سر دوراهی ها در حال تصمیم گیری هستیم. طبیعتا اگر برای انجام کاری هدفی مشخص شده را در پیش بگیرید به نتایج بهتری خواهید رسید چرا که شما برنامه ریزی کرده اید و تمامی جوانب را در نظر گرفته اید. برای اینکه به ایده آل خود برسید باید از تجارب دیگران استفاده کنید و شاید بارها شکست بخورید اما نباید از هدفتان دست بردارید اگر میخواهید فرد موفقی باشید.
فرض کنید میخواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید و برای این کسب و کار نیاز به تهیه یک دفتر کار دارید. برای این دفتر کار بسته به نیاز خود و کار شما، تعدادی وسایل مانند میز و صندلی و کامپیوتر برای مدیر و کارکنان و … دارید. که این هم بسته به بزرگی ابعاد کارتان میتواند متفاوت باشد.
اگر برای کسب و کار خود نیاز به چند خط تلفن داشته باشید کدام را انتخاب می کنید؟ خطوط تلفن ثابت کابلی مخابرات و یا تلفن های اینترنتی که بر بستر اینترنت راه اندازی می شوند؟
بررسی مزیت ها و معایب تلفن ثابت مخابرات :
مزایا :
راه اندازی سنتی و کبل کشی شده و شماره بدون قطعی
نگهداری آسان و کیفیت بالا
اتصال به اینترنت با کیفیت عالی
شماره گیری سریع و ..
معایب :
هزینه های سنگین سیم کشی و کابل کشی
محدود به یک موقعیت مکانی
محدودیت مخابرات در موافقت با درخواست خط تلفن
بررسی مزیت ها و معایب تلفن اینترنتی :
مزایا :
نگهداری اسان و نصب آسان سرویس
قابل حمل بودن شمارهسرویس (یهنی شما هرکجا که به اینترنت دسترسی داشته باشید، تلفن شما هم، همراه شما خواهد بود)
هزینه راه اندازی و نگه داری مقرون به صرفه.
عدم نیاز به سخت افزار ها
قایل استفاده بر روی تمامیسیستم های متصل به IP
جا به جایی آسان و عدم نیاز به کابل کشی
معایب :
وابستگی به اینترنت
وابستگی به برق
هزینه راه اندازی تلفن های اینترنتی :
این مورد بسته به نیاز شما قیمتی متفاوت دارد. اگر شرکت و کسب و کار شما بزرگ است و نیاز به یک مرکز تماس مجهز داشته باشید طبیعتا هزینه اولیه کمی متفاوت تر از کسب و کار های کوچک و شرکت های کوچک است. اما هزینه راه اندازی اولیه برای یک سرویس معمولی از ۵۰۰ هزار تومان شروع میشود و بسته به نیاز شما متعیر می باشد.