31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

VoIP یا تلفن ثابت: کدام سیستم تلفنی برای تجارت شما مناسب است؟

آیا VoIP بهتر از تلفن ثابت است؟ تلفن آنالوگ سنتی چه مزایایی نسبت به تلفن IP دارد؟ درک این تفاوت ها هنگام انتخاب سیستم تلفنی مناسب بسیار مهم است. شما به احتمال زیاد با تلفن ثابت نصب شده توسط شرکت مخابرات آشنا هستید. با ما در در این مقاله همراه باشید تا انواع سیستم های تلفنی که امروزه استفاده می شوند را برای شما توضیح دهیم.

VoIP یا تلفن ثابت

انواع سیستم های تلفنی

هنگامی که برای کسب و کار خود نیاز به راه اندازی سیستم تلفنی دارید چند گزینه پیش روی شماست که با توجه با نیاز خود . کسب و کارتان یکی از آنها را می بایست انتخاب کنید.

۱) تلفن آنالوگ

سیستم های تلفنی آنالوگ متشکل از تلفن ثابت است که توسط شرکت مخابرات محلی نصب شده است. همچنین به عنوان سرویس تلفن ساده ساده (POTS) نیز شناخته می شود.عملکرد تلفن های آنالوگ به همان روشی است که بیش از یک قرن پیش انجام می شد. صدا با استفاده از پالس های الکتریکی روی سیم منتقل می شود. این سیمها به ارائه دهنده خدمات تلفن متصل می شوند.

این سرویس به سرویس صوتی “سیم مسی” نیز مشهور است. فقط می تواند به هر کجا که سیم را خم کنید و سیم بکشید سفر کند. خدمات تلفنی سنتی مشمول آب و هوای نامناسب ، نصب و راه اندازی و شارژهای گران قیمت از راه دور می شود.

۲) VoIP (ویپ)

Voice over Internet Protocol (VoIP) از اتصال اینترنت موجود شما برای تماس های تلفنی استفاده می کند. این تکنولوژی همچنین شامل بسیاری از ویژگی های تماس پیشرفته داخلی است. یک سیستم تلفنی VoIP به عنوان سرویس تلفن دیجیتال یا سرویس تلفن میزبان نیز شناخته می شود. این تکنولوژی با تبدیل صدا به بسته های داده کار می کند و آنها را به یک مرکز ارائه دهنده VoIP منتقل می کند. سپس این مرکز مکالمه را بین شبکه تلفن همگانی (PSTN) برقرار می کنند.

این کار در کسری از ثانیه و به لطف اتصال سریع اینترنت صورت می گیرد. VoIP اجازه می دهد تا مشاغل کوچک با کمترین هزینه ، بهترین ویژگی های ارتباط از راه دور را دریافت کنند.از نظر ویژگی ها ، تلفن ثابت با VoIP قابل مقایسه نیست.با استفاده از VoIP ، شرکت ها می توانند بدون هیچ گونه سخت افزار اضافی تماس های خود را برقرار کنند. اگر ترجیح می دهید کنترل بیشتری روی تماس خود داشته باشید ، تلفن های VoIP بهترین گزینه برای شماست.

سه مزیت سیستم تلفن آنالوگ

سیستم های تلفنی آنالوگ همیشه انتخاب اشتباهی نیستند. در برخی موارد ، آنها می توانند بهترین گزینه برای ارتباطات تجاری شما باشند.
۱) در دسترس بودن

در طول ۱۴۰ سال گذشته میلیون ها مایل سیم مسی برای راه اندازی خطوط تلفن نصب شده است. شرکت های تلفنی، زیرساخت های ارتباط از راه دور را برای دسترسی ، نه لزوماً سرعت ، ایجاد کردند که هدف از ان ایجاد ارتباط صوتی با کیفیت بود.
۲) بدون نیاز به پهنای باند

این نوع تلفن ها به پهنای باند و اینترنت نیازی ندارند. نه قطعی برق شما را نگران می کند نه کندی سرعت.

مزیت های تلفن voip

۱) قابل اطمینان

پروتکل انتقال صدا از طریق اینترنت یا ویپ بسته های داده را با اطمینان به مقصد می رساند. پس خیالتان راحت باشد.:)

VoIP به شما این امکان را می دهد که تماس ها را بدون سیگنالهای شلوغ یا ثابت در خط مدیریت کنید. شما همچنین می توانید جریان تماس خود را فوراً تنظیم کنید یعنی حتی اگر اینترنت یا قطعی برق را تجربه کنید ، می توانید تماس ها را به تلفن های همراه خود هدایت (دایورت) کنید.
۲) انعطاف پذیری بیشتر

فناوری VoIP به شما کمک میکند که در خانه کار کنید بدون اینکه مشتری ها یا همکاران متوجه این موضع شوند که شما فاقد هر گونه دفتر کار هستید. شماره تلفن های شما امن و خصوصی است و هر کجا که باشید تنها به یک اینترنت نیاز دارید و یک تلفن همراه.اگر رایانه یا تلفن هوشمند دارید می توانید با دفتر کار خود در ارتباط باشید و در هنگام مرخصی و یا تعطیلات هم می توانید تماس ها را به دوستانتان دایورت کرده یا آنها را مستقیماً به سمت پست صوتی خود هدایت کنید و از طریق ایمیل آنها را مدیریت کنید.

VoIP یا تلفن ثابت

 

نتیجه گیری:

سرویس تلفن ثابت نمی تواند با انعطاف پذیری، ویژگی ها و سهولت استفاده VoIP رقابت داشته باشد. خدمات تلفنی VoIP یک انتخاب برتر در میان شرکت ها و مشاغل کوچک است. مقیاس پذیرترین و ایمن ترین راه های برقراری ارتباط را به سازمان ها ارائه می دهد و با خدمات قابل اعتماد اینترنت امروز، جای هیچ نگرانی نیست. به علاوه، می تواند در کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد.