تا بحال تماسی از پیش شمارههای ۹۱۰۰ و ۹۱۳۲ داشته اید؟ در صورتی که از قبل با این پیش شمارهها آشنا نباشید اولین سرچ گوگل شما این خواهد بود که: “پیش شماره ۹۱۰۰ و ۹۱۳۲ از کجاست؟”
تلفن اینترنتی شاتل
نسل جدید خطوط تلفن ثابت با تلفن اینترنتی شناخته می شوند. اکثر کاربران خانگی و سازمان ها به دلیل محدودیت های تلفن ثابت مخابرات از این سرویس برای رفع نیاز هایشان استفاده می کنند. یکی از شرکت های ارائه دهنده خطوط تلفن اینترنتی شاتل است که شماره های آن با پیش شماره ۹۱۰۰ و ۹۱۳۲ آغاز می شود. فرمت شماره به صورت کد استان و یک خط 8 رقمی می باشد. بعد از کد شهر مربوطه پیش شماره ۹۱۰۰ و ۹۱۳۲ و ۴ رقم آخر آن نیز قابل انتخاب است. اکثر استان ها می توانند از این خطوط تلفنی استفاده کنند. این پیش شمارهها برای استفاده در خدمات تلفن اینترنتی شاتل به کار میروند و به کاربران اجازه میدهند که از طریق اینترنت با شمارههای ثابت و همراه تماس بگیرند.
شاتل با در نظر گرفتن شرایط متفاوت سازمانها، دو راهکار متمایز را بهعنوان تلفن سازمانی معرفی کرده است؛ تلفن ثابت سازمانی (شاتلتاک) و مرکز تماس ابری (شاتلتاک ابری).
تلفن ثابت سازمانی شاتل از فناوری سیپ ترانک برای برقراری تماس تلفنی بهره میبرد و ارتباط باکیفیت تلفنی را بر مجموعه متنوعی از بسترها از جمله فیبر نوری، ADSL، امواج رادیویی، مودمهای سیمکارتی و حتی زوجسیم مسی امکانپذیر میسازد.
مرکز تماس ابری یا همان تلفن ابری بر بستر تکنولوژی ابری (cloud) ارائه میشود و به همین دلیل کسبوکارها مجبور به صرف هزینه برای تهیه سرور فیزیکی و اختصاص نیروی انسانی برای راهاندازی مرکز تماس نخواهند بود.
مشترکین خانگی نیز می توانند از خطوط تلفن اینترنتی استفاده کنند. برای استفاده از این خطوط حتما شما نیاز به اینترنت ADSL، TDLTE و یا PTP دارید.
دلیل انتخاب خطوط تلفن اینترنتی توسط سازمان ها
- تعرفه پایین مکالمات این خطوط نسبت به تعرفه های مخابرات
- تعداد مکالمات بالا با یک پیش شماره