31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

آیا می توان بدون مرکز تماس ویپ از خطوط تلفن اینترنتی استفاده نمود؟

مرکز تماس ویپ یا خطوط تلفن اینترنتی

اغلب شرکت ها و سازمان ها به دنبال راهکارهایی جهت بهبود خدمات کسب و کار خود هستند. یکی از مهم ترین موارد در کسب و کار ارتباطات و تعامل با مشتری است که غالبا به صورت تماس تلفنی و مراجعه حضوری به سازمان صورت می گیرد. یکی از بهترین راه حل ها در خصوص ارتقا خدمات تماس تلفنی، استفاده از خط تلفن های ویپ و همچنین مرکز تماس ویپ است که در ادامه به توضیح دقیق آن می پردازیم.

چه تفاوتی بین خط تلفن ویپ و مرکز تلفن ویپ است ؟ آیا مرکز تلفن ویپ همان مرکز تماس ویپ است ؟ برای داشتن مرکز تماس ویپ حتما نیاز به خط تلفن ویپ است ؟

خط تلفن ویپ چیست ؟

خط تلفن ویپ که غالبا با نام هایی مانند سیپ ترانک، سیپ یوزر، سیپ فون، تلفن ابری، تلفن گویا، کال سنتر، منشی تلفنی، خط تلفن ثابت ، خط تلفن اینترنتی و…. شناخته می شود. خط تلفن ویپ مانند خط تلفن ثابت مخابرات شماره ای ۸ رقمی است با مالکیت دائمی شما و اطلاعات شما ثبت نام می شود. با خطوط تلفن اینترنتی امکان برقراری تماس های ورودی و خروجی دارید.

خطوط تلفن ثابت اینترنتی بر بستر اینترنت فعال است، خطوط تلفنی ویپ در مقایسه با تلفن های ثابت مخابراتی از امکانات ویژه ای بهرمند است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

خط تلفن اینترنتی چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد؟

نحوه راه اندازی و سفارش خط تلفن اینترنتی

برای سفارش خط تلفن اینترنتی ابتدا اپراتور ارائه دهنده خدمات ویپ را انتخاب کنید (آسیاتک، پیشگامان و…)

انتخاب شماره تلفن پیشنهادی از بین شماره خط های ارائه شده توسط مونوتل

راه اندازی بستر اینترنت متناسب با خط تلفن اینترنتی (طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات رادیویی تمامی اپراتور های ارائه دهنده خدمات ویپ باید از اینترنت مناسب با خط تلفن اینترنتی استفاده کنند. )

مرکز تلفن ویپ چیست ؟

مدیریت تماس های ورودی و خروجی از طریق شبکه با مرکز تلفن ویپ امکان پذیر است. مرکز تلفن ویپ امکاناتی نظیر منشی گویا، تعیین ساعت اداری، صف تماس نامحدود، انتقال تماس بین داخلی ها، داخلی نامحدود، برقراری تماس های همزمان، ضبط مکالمات و… را دراختیار کاربران قرار می دهد.

یکی از امکانات قابل توجه مرکز تلفن ویپ این است که تمامی خطوط تلفن ویپ، خطوط تلفن ثابت، خطوط E1 را به یگدیگر متصل می کند و می توان همه ی موارد را روی یک سرور راه اندازی و استفاده نمایید.

نکته ۱: استفاده از صف تماس، منشی گویا نیاز مند داشتن مرکز تماس VOIP است. با داشتن تنها یک خط تلفن اینترنتی و اینترنت متناسب با آن شما قادر به استفاده از امکاناتی نظیر منشی گویا، صف تماس، داخلی  و… نخواهید بود.

استفاده از خط تلفن ثابت اینترنتی بدون مرکز تماس ویپ امکان پذیر است؟

نکته ۲ : استفاده از خط تلفن اینترنتی به دو صورت خط تلفن ثابت اینترنتی خانگی و خط تلفن ثابت اینترنتی تجاری امکان پذیر است. مهم ترین تفاوت بین خطوط تلفن ثابت خانگی با تجاری در تعداد کانال آنها است. اگر شما ازا خط تلفن ثابت خانگی استفاده کنید قادر به دریافت کانال نخواهید بود در نتیجه امکان انتقال تماس، تماس همزمان، صف تماس و… را تخواهید داشتید.

اما در صورتی که خط تلفن ثابت اینترنتی را به نام شرکت تان ثبت کنید می توانید به تعداد دلخواه کانال داشته باشید و با داشتن کانال مشتریانتان دیگر پشت خط نخواهند ماند، امکان برقراری تعداد تماس همزمان به تعداد کانال ها از امکانات دیگر این خطوط تلفنی می باشد. زمانی که شما ۱۰ کانال دارید چنانچه هر ۱۰ کانال مشغول باشند مشتری یازدهم که با شماره شما تماس برقرار می کند در صف تماس می ماند و به محض قطع تماس یکی از کانال های تماس در صف مانده به کانال مدنظر انتقال میابد.

تا شما خطوط تلفن ویپ نداشته باشید امکان استفاده از مرکز تلفن ویپ را نخواهید داشت. خطوط تلفن اینترنتی پیش نیاز راه اندازی مرکز تلفن ویپ است.

برای راه اندازی مرکز تماس ویپ نیاز به خطوط تلفن اینترنتی ویپ است. در صورتی که قصد استفاده از خطوط تلفن اینترنتی ویپ را بدون امکاناتی نظیر داخلی، صف تماس،  منشی گویا و… دارید می توانید از طریف نام کاربری و پسورد ارسالی از سمت اپراتور ارائه دهنده سرویس اقدام به راه اندازی خط تلفن اینترنتی بدون مرکز تماس ویپ نمایید.

 

 

فروشگاه اینترنتی مونوتل، با هدف تامین تجهیزات تلفن تحت شبکه در خدمت شماست .

عناوین سایر مطالب