۷ قدم موثر در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

۷ قدم موثر در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

توسط بلاگدر ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

مونوتل : در سال های دور که هنوز چیزی به عنوان بازار و بازارچه، مرکز خرید و … وجود نداشت مردم مایحتاج و نیاز های روزمره خود را با عوض بدل کردن کالا ها با یکدیگر تامین میکردند به این صورت که اگر شخصی چند مرغ داشت و هر روز چند تخم مرغ جمع آوری میکرد، آنها را به بقالی می برد و به جایش گندم ، برنج و … تهیه میکرد و همچنین اگر کسی گندم یا جو می کاشت ،مقداری از آن را می داد یا می فروخت و به ازای آن میوه جات و سبزیجات دریافت می کرد.

امروزه اما با گسترش شهر ها و پیشرفت تکنولوژی نیاز های انسانها نیز تغییر پیدا کرده است. کسب و کار ها به نوع دیگری راه اندازی می شود و بیشتر مردم به جای رفتن به مراکز خرید و فروشگاه ها، با سر زدن به فروشگاه های آنلاین کالای مورد نیاز خود را تامین می کنند. یا توجه به رشد جمعیت و در دسترس بودن تکنولوژی کم کم فروشگاه های آنلاین جای مراکز خرید و مغازه های فیزیکی را گرفته اند. از این رو این نوع کسب و کار ها نیز رشد زیادی داشته اند و تقریبا کالایی نیست که نشود از فروشگاه ها و سایت های آنلاین تهیه کرد.

دیجیتال مارکتینگ

۷ قدم موثر در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

 

آیا شما هم میخواهید وارد کسب و کار آنلاین شوید؟

بسیاری از افراد که می توانند کالا ها را تولید کنند و یا با تولیدکنندگان در ارتباط هستند دوست دارند خودشان مستقیما وارد کار شوند و با راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، کسب درآمد کنند. برای این کار دو راه پیش رو دارید : ۱٫ خودتان این حرفه را فرا بگیرید و شخصا کارهای خود را انجام دهید. ۲٫ شخصی را استخدام کنید تا کار های شما را انجام دهد.

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟

نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود».

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

در ایران اما این واژه اینگونه معنا میشود که : هرگونه ارائه کالا یا خدماتی که از طریق اینترنت انجام شود را دیجیتال مارکتینگ می گویند.

دیجیتال مارکتینگ

 

۷ قدم موثر در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ :

۱ – تصمیم گیری درست و به موقع

اولین قدم برای اینکه وارد این کار شوید این است که با خودتان رو راست باشید و یک تصمیم درست بگیرید. به این فکر کنید که دقیقا چه کاری میخواهید انجام دهید.

۲ – کپی ممنوع !

شاید شما هم میخواهید دقیقا مانند فلان کسب و کار معروف باشید و یا راه فلان وب سایتی که موفق است را بروید. اینکه شما از یک فروشگاه و کسب و کار موفق الگو برداری کنید اصلا کار بدی نیست بلکه بسیار هم مفید است اما اینکه بخواهید دقیقا مثل او باشید، غلط است.

۳ – خلاقیت داشته باشید (کمی نوآوری بد نیست)

همیشه ایده های نو مسیر موفقیت را زودتر طی می کنند. افرادی که فکر جدیدی دارند و یا از شیوه های جدید برای کسب و کار خود استفاده میکنند
، موفق تر هستند. حال این ایده میتواند قالب یک فروشگاه اینترنتی باشد و یا نوع فروش محصولات و … اگر هم خودتان ایده ای به ذهنتان نمیرسد، افراد خلاق و ایده پرداز را استخدام کنید و از فکر جدید انها استفاده کنید.

۴ – اولین باشید

بسیار کم و انگشت شمارند کسب و کارهایی که راه جدید را رفته باشند و یا کپی نکرده باشند. اگر درست فکر کنید و ذهنی خلاق داشته باشید میتوانید کاری انجام دهید که بقیه شما را مثال بزنند و از کارهای شما الگو برداری کنند.

۵ – ناامیدی ممنوع! مثبت فکر کنید

اگر زندگی افراد موفق را مطالعه کرده باشید می بینید که در مسیری که طی کرده اند چندین بار با شکست مواجه شده اند اما دوباره شروع کرده و هر بار مصمم تر بوده اند. درست زمانی که دیگر فکر میکنید نمیشود، همان زمان نقطه شروع یک حرکت بزرگ می تواند باشد.

۶ – دوستان خوب انتخاب کنید.

داشتن یک یا چند دوست خوب می تواند شما را در پیشبرد اهدافتان بسیار کمک کند. شما در مسیری که دارید باید مشورت کنید. گاهی یک حرف خوب و یا یک کلمه میتواند جرقه ای در ذهن شما ایجاد کند که مسیر شما را به کل عوض کند.

۷ – برنامه ریزی کنید و صبور باشید.

همیشه سعی کنید رسیدن به هدفتان را برنامه ریزی کنید و طبق برنامه پیش بروید. رفتن راه ۱۰۰ ساله در یک شب طبیعی نیست. شما اگر کارتان را درست و با کیفیت انجام دهید، غیزممکن است که موفق نشوید.

دیجیتال مارکتینگ

 

نتیجه گیری

راه اندازی کسب و کار برای هر کسی میتواند متفاوت باشد و هر شخصی طبق علایق و سلیقه های خود کاری را شروع کند. اگر میخواهید چه در این مسیر و چه در  مسیر کاری خود پیشرفت داشته باشید باید برنامه ریزی داشته باشید . این برنامه ریزی ها میتوانند بلند مدت و کوتاه مدت باشند ولی همین برنامه ریزی به کار شما نظم می دهد و شما را در رسیدن به هدفتان بسیار کمک خواهد کرد.

phone چرا تلفن اینترنتی ثابت مونوتل ؟
3 دیدگاه
  1. ممنون بابت توضیحاتتون . دقیقا الان اکثر سایتای فروشگاهی دارن با قالب مشابه دی جی کالا کار میکنن و خلاقیت توشون خیلی کمه متاسفانه

  2. انصافا راه اندازی یک کار اینترنتی سالم تو این جامعه امروزی خیلی سخته ولی خب نشد نداره

  3. الانه همه کپی کار شدن دوست عزیز

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید