31505 90200 98+

شبکه های اجتماعی

2077 9101 021

پشتیبانی مشتری

شنبه تا پنجشنبه

08:00 الی 16:30

راهکارهای افزایش امنیت در شبکه تلفن مجازی (تلفن ابری)

با گسترش استفاده از شبکه تلفن مجازی (تلفن ابری)، امنیت این نوع از ارتباطات به یکی از اولویت‌های اصلی برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها تبدیل شده است. راهکارهای افزایش امنیت در شبکه تلفن مجازی (تلفن ابری) نه تنها به حفاظت از اطلاعات حساس کمک می‌کنند، بلکه از نفوذهای غیرمجاز و حملات سایبری جلوگیری می‌کنند. در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین روش‌های امنیتی برای حفاظت از تلفن ابری و تلفن مجازی می‌پردازیم.

استفاده از رمزنگاری پیشرفته

رمزنگاری یکی از مؤثرترین روش‌ها برای حفاظت از امنیت تلفن ابری است. با رمزنگاری داده‌ها، تمامی اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران و سرورهای تلفن مجازی به صورت ایمن منتقل می‌شوند. این کار از شنود غیرمجاز و دسترسی به مکالمات جلوگیری می‌کند.

استفاده از فایروال و VPN

یکی دیگر از راهکارهای افزایش امنیت در شبکه تلفن مجازی، استفاده از فایروال‌های قوی و شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) است. فایروال‌ها به کنترل ترافیک ورودی و خروجی کمک می‌کنند و VPN‌ها یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کنند که از داده‌های ارتباطی شما در برابر تهدیدات محافظت می‌کند.

احراز هویت دو مرحله‌ای

احراز هویت دو مرحله‌ای یکی از روش‌های مؤثر برای افزایش امنیت تلفن مجازی است. این روش از کاربران می‌خواهد علاوه بر رمز عبور، یک کد تایید دوم نیز وارد کنند. این کار از دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها و سیستم‌های تلفن مجازی جلوگیری می‌کند.

بروزرسانی مداوم نرم‌افزارها

بروزرسانی‌های منظم نرم‌افزارهای تلفن ابری و تلفن مجازی یکی دیگر از اقدامات اساسی برای حفظ امنیت است. این بروزرسانی‌ها معمولاً شامل اصلاحات امنیتی هستند که نقاط ضعف احتمالی سیستم را برطرف می‌کنند.

نظارت و مانیتورینگ مداوم

نظارت بر فعالیت‌های شبکه و سیستم‌های تلفن ابری به شما امکان می‌دهد تا به سرعت هرگونه فعالیت مشکوک یا تلاش برای نفوذ را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. مانیتورینگ مداوم از جمله ابزارهای ضروری برای حفظ امنیت شبکه تلفن مجازی است.

بهترین مرکز ارائه خدمات تلفنی جهت افزایش امنیت و کارایی تلفن های اینترنتی و خدمات ویپ کجاست؟

اغلب کسب و کار ها از فناوری های جدید مبتنی بر رایانش ابری استفاده می کنند. تلفن مجازی یا تلفن ابری یکی از بهترین سرویس های ابری است که برای ارتباط تلفنی بین مشتریان و کارمندان استفاده می شود. تلفن مجازی جایگزین خطوط تلفن سنتی است.

از مهم ترین مزایای استفاده از تلفن ابری می توان به قابلیت تلفن گویا، انتقال تماس، تلفن صوتی، برقراری تماس بدون محدودیت جغرافیایی و مکانی اشاره نمود.

در حال حاضر و با رشد سویه کرونا اغلب شرکت ها، کارمندانشان به صورت دورکاری در حال فعالیت هستند و بسیاری از مدیران نگران نحوه محافظت از اطلاعات هستند زیرا با حملات سایبری هزینه های زیادی به کسب و کارها وارد می شود لذا امنیت ارتباطات مجازی برای کسب و کارها مهم است. باید اقدامات امنیتی صحیحی در راستای کاهش خطرات حمله های سایبری انجام داد.

تلفن های سنتی امن تر اند یا تلفن های مجازی؟

مهم ترین تفاوت تلفن های سنتی با تلفن های مجازی در زیر ساخت آنها است. در تلفن های مجازی برقراری ارتباطات و پاسخ گویی به تماس ها از طریق اینترنت انجام می شود در حالی که در تلفن های سنتی برای پاسخ گویی به تماس ها از زیر ساخت PSTN که مجموعه ای از شبکه های جهانی برای ارتباط تلفنی است استفاده می شود. زیر ساخت این شبکه متشکل از کابل فیبرنوی، کابل های زوج سیم مسی، ماهواره های ارتباطی و… است.

راهکارهای افزایش امنیت در شبکه تلفن مجازی (تلفن ابری)

راهکارهای زیادی برای افزایش امنیت در تلفن مجازی وجود داردکه شبکه شما را امن می کند تا با خیال راحت و آسوده از تلفن ابری خود استفاده کنید. می توانید به صورت منظم و دوره ای فایروال برنامه ها را بروزرسانی کنید تا امنیت در شبکه برقرار شود. مسدود کردن و قرار دادن شماره های تماس گیرندگان مشکوک، ناشناس، تماس گیرندگان هرزنامه می تواند کمک زیادی به شما بکند. از پسورد های قوی و پیچیده که شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم است در گذرواژه های خود استفاده نمایید.

از دیگر مواردی که می تواند به شما در امنیت شبکه تان کمک کند این است که در مکان های عمومی از وای فای استفاده نکنید. زیرا دسترسی هکر به شبکه خیلی آسان می شود و به راحتی می تواند شما را هک کند.

مهم ترین موردی که باید در نظر داشته باشید در خصوص ارائه دهنده مرکز تلفن ابری است. چنانچه سیستم مجازی شما از ارتباطات ایمن بهره مند نباشد هر اقدام امنیتی که انجام داده باشید تقریبا بی اثر خواهد بود.

مهم ترین موردی که در تلفن اینترنتی سبب امنیت و پایداری در شبکه می شود شرکت ارائه دهنده تلفن ابری است.

امنیت تلفن ابری شما ارتباط مستقیم با شرکت ارائه دهنده خط تلفن اینترنتی دارد. اگر اقدامات امنیتی نظیر فعال بود فایروال، انتی ویروس، بررسی پسورد ها و… در شرکت ارائه دهنده تلفن اینترنتی صورت گرفته باشد تا حدودی می توان گفت تلفن ابری شما از دسترس هک ها و افراد جاسوس امن خواهد بود . شرکت های ارائهه دهنده تلفن اینترنتی باید از پروتکل ها End To End استفاده کنند تا در برابر حملات هکر ها آسیب پذیر نباشند.هکر می تواند به مکالمات محرمانه شما به صورت آنلاین و افلاین گوش دهد حتی آنرا ضبط و بایگانی کند و از آن استفاده کند.

مونوتل لوگو

  • کدام ارائه دهنده مرکز تلفن ابری، بهترین کیفیت و بالاترین سطح امنیت را دارد؟

مونوتل به عنوان ارائه دهنده تلفن اینترنتی و خدمات ویپ زیر ساختی ایمن را برای کاربران خود فراهم نموده است. مهم ترین ویژگی مونوتل کیفیت خدمات ارائه شده آن است که با کمترین هزینه بیشترین امکانات و امنیت را در اختیار کاربران قرار می دهد. برای خرید تلفن اینترنتی می توانید با شماره ۰۵۱۳۱۵۰۵ تماس حاصل فرمایید.

 

همکار محترم:
اگر شما یک ارائه‌دهنده خدمات VoIP هستید و به دنبال راهکارهای تخصصی برای ارتقای کیفیت خدمات خود می‌گردید، مونوتل آماده همکاری با شماست. فرم درخواست همکاری را تکمیل یا با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری دریافت و همکاری خود را آغاز کنید.